Nowy Jork Koronawirus
Nowy Jork,  Podroże,  USA

Nowy Jork w 3 dni

Jeśli nie macie tyle czasu co my, aby zwiedzić Nowy Jork, a zastanawiacie się ile dni powinno wystarczyć, aby zobaczyć główne atrakcje to przy dobrej organizacji i napiętym grafiku sądzę, że 3 dni będą ok. Poniżej przesyłam swoją propozycję takiego planu, oczywiście plan jest ambitny, ale do zrealizowania.

Dzień pierwszy
Financial District i Most Brookliński

Zaczynamy od samego południa Manhattanu, czyli od Battery Park. Następnie przechodząc przez Wall Street kierujemy się w stronę Word Trade Centre, gdzie obecnie stoi One World Observatory.  Aby nie tracić czasu wsiadamy w metro na stacji Chambers St (5 min drogi) i jedziemy niebieską linią A lub C na Brooklyn, gdzie wysiadamy High Street – Brooklyn Bridge Station. Kierujemy się w stronę Mostu Brooklińskiego, którym spacerkiem wracamy spowrotem na Manhattanu.

Financial District z Mostu Brooklińskiego
China Town

Schodząc z mostu po stronie Manhattanu już tylko kilka kroków dzieli nas od Chinatown, gdzie znajduje się pełno knajpek z chińska kuchnią i z bardzo przystępnymi cenami. Jest to również doby moment, aby chwilę odpocząć i zjeść lunch, gdyż powoli zbliża się pora obiadowa.

Chinatown
Greenwich Village

Gdy nabraliśmy sił możemy ruszać w dalszą drogę w kierunku stacji metra Canal Street Station (jest kilka takich stacji o tej samej nazwie, więc należy zwrócić uwagę czy z tej stacji odchodzi metro: W lub R) .Wysiadamy na 8 Street Station i kierujemy się w stronę Washington Square Park. Park jest przede wszystkim znany i kojarzony dzięki serialowi „Przyjaciele”. Można tam często spotkać ulicznych artystów, grajków, itp.

Washington Square Park
Flatiron District

Kolejny raz skracając sobie trasę proponuje wsiąść w metro na tej samej stacji na której przed chwilą wysiadaliśmy, czyli 8 Street Station. Następnie linią N lub R jedziemy w kierunku północnym wysiadając na 23 Street Station, gdzie przed oczami od razu ukazuje się nam Flatiron Building, który poprzez swój kształt nazywany jest żelazkiem, a po drugiej stronie ulicy znajduje się Madison Square Park.

Flatiron Building
Chelsea

Na koniec dnia na kolacje proponuje iść do Chelsea Market, pod dachem którego znajdziemy wiele knajpek i kuchni z całego świata. Zjemy tu m.in. Mac and Cheese, sushi, homara czy burgery. Jest to również dobre miejsce na zakończenie dość intensywnego dnia. Lista wszystkich sklepów i lokali gastronomicznych dostępnych w Chelsea Market znajduje się pod linkiem https://www.chelseamarket.com/

Chelsea Market
Dzień drugi

Kolejny dzień proponuję zacząć w okolicy w której wczoraj skończyliśmy, czyli od High Line Park. Nie trzeba przechodzić całej trasy, wystarczy przejść jej część (np. możemy zacząć w okolicach W 23rd West i 10th Alei) i iść w kierunku północnym, a w okolicach W 30th West możemy z niej zejść.

Kolejnym punktem na naszej trasie jest Madison Square Garden, a idąc dalej na wschód za 7 minut trafimy na Empire State Building.

Empire State Building

Idąc dalej na północ czekają na nas kolejne atrakcje – Bryant Park (moje ukochane miejsce w całym NY). W parku warto się na chwilę zatrzymać i usiąść na trawie lub na stolikach rozstawionych wokół i chwilę odpocząć. Z parkiem graniczy Nowojorska Biblioteka Publiczna (New York Public Library), a parę kroków dalej znajduje się Grand Central Terminal oraz Chrysler Building.

Grand Central Terminal to główny dworzec, ale nie tylko, gdyż stanowi również jedną z atrakcji turystycznych. Warto wejść na moment do środka budynku i zobaczyć halę główną, której sufit zdobią liczne malowidła, a wnętrze wcale nie przypomina tradycyjnego dworca.

Grand Central Station
Bryant Park
Times Square i Broadway

Teraz musimy się trochę cofnąć (możemy podjechać metrem lub się przejść – ok. 14 min) w stronę Times Square. Chyba najbardziej rozświetlone i zatłoczone miejsce na Manhattanie. Jeśli jesteśmy fanami słodyczy  (w szczególności czekolady) czy M&M’s to możemy odwiedzić Hershey’s Chocolate World lub M&M’s World.

Po słodkiej rozkoszy możemy udać się w dalszą drogę w kierunku: Radio City Music Hall, Top of The Rock aż dojdziemy do legendarnego Rockefeller Center.

Dalej proponuje udać się 5 Aleją w kierunku Central Parku mijając po drodze Katedrę św. Patryka w Nowym Jorku (St. Patrick’s Cathedral) dochodzimy do sklepu Apple (Apple Fifth Avenue).

Ostatnim punktem programu będzie przejazd kolejka na Roosevelt Island. 13 min pieszo od sklepu Apple mamy stacje kolejki Tramway Plaza, która zawiezie nas bezpośrednio na wyspę.

Tym samym mamy zrealizowany plan drugiego dnia zwiedzania.

Dzień trzeci

Trzeci, a zarazem ostatni dzień zwiedzania. Głównie spędzimy go w okolicach i w samym central parku, ale dla chętnych i lubiących takie miejsca proponuję zacząć od Intrepid Sea-Air-Space Museum.

Następnie wsiadamy w metro i jedziemy do Central Parku i wysiadamy na stacji metra 96 St. Kierujemy się w stronę Jacqueline Kennedy Onassis Reservoir (charakterystyczny zbiornik wodny nieodzownie kojarzący się z Central Parkiem). Jeśli jesteśmy miłośnikami muzeum to możemy wejść do Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku (muzeum sztuki nowoczesnej) lub do Metropolitan Museum of Art (Muzeum sztuki). Na oba może nie starczyć czasu, a nawet zwiedzenie jednego może być wyzwaniem. Oba muzea znajdują się blisko siebie, w okolicach Central Parku. Odpocząć możemy na Sheep Meadow – siedziąc lub leżąc na trawie.

Central Park

Wychodząc z Central Park (od strony zachodniej) idziemy w kierunku Metropolitan Opera i Lincoln Center for the Performing Arts. Dzisiejszy spacer, a tym samym zwiedzanie całego Manhattanu kończymy przy Columbus Circle.

Powyższy plan zwiera najciekawsze moim zdaniem miejsca na Manhattanie. 3 dni, aby dokładnie zwiedzić Nowy Jork to trochę mało, ale wystarczy, aby się w nim zakochać i poczuć jego atmosferę. Niech to będzie zachęta do zaplanowania kolejnej, dłuższej już wizyty w tym cudownym mieście.

W tych 3 dniach starałam się umieścić większość atrakcji z mojego subiektywnego zestawienia TOP 10 atrakcji w Nowym Jorku https://flyandeat.com/top-10-atrakcji-nowy-jork-subiektywny-przewodnik/